Young and consumption
A study a few years ago by the German SKM in Dortmund ( www.fit-fuers-geld.de ) consumption of young people, conducted on a sample of 471 boys and girls between 18 and 24 years , has been very interesting.
When asked what was the most significant item of expenditure in their budget mensile, il 12,8% di loro ha indicato le serate in discoteca o le sigarette, il 6,6% il consumo di bevande alcoliche, l’8,2% le spese per organizzare feste. L’acquisto di libri e riviste è rimasto relegato ad un magro 3%, ma risulta comunque maggiore all’acquisto di musica (2,5%) e cosmetici (2,1%). Per il cinema i giovani sembrano non spendere molto, tant’è che solo il 2,1% lo indica come maggiore voce di spesa. A farla da padrone è invece l’acquisto di cibo (13,2%) e di vestiti (14%).
Certo, soprattutto i dati sulle spese per discoteca, sigarette ed alcool fanno pensare…
Interrogato sulla questione giovanile, Antonio Meneghetti since the seventies claimed that "throughout the world, the best youth wasting time with drinking, sex, over the course together, sometimes with drugs, that you will lose at least ten years of life - women more boys - ages 14 to 24 years (the ten most important years of existence) is the loss of huge potential that is destroyed by the subject. "
0 comments:
Post a Comment